Pro Jeung Kontra

Dina kitab Al-Mawahib Liddiniyah juz ka-2 hal.259, Al-Qostholani ngajelaskeun, yen para tabi'in jeung ahli Syam seperti Kholid bin Ma'dan jeung Makhul nganjurkeun sholat berjamaah di masjid dina malem nisfu sya'ban.

Dina Kitab Masa'il, Harob Al-Karmaniy nganjurkeun ngahirup-hirup maleman nisfu sya'ban kucara berjamaah di masjid, seperti anu dilakukeun ku Kholid bin Ma'dan, Luqman bin Amir jeung nu liana make pakean nu pangalusna jeung make seuseungitan. Aranjeuna ngahirup-hirup eta peuting di masjid.

Ishaq bin Rohawaih ngajelaskeun, yen ngahirup-hirup malem nisfu sya'ban di masjid kucara berjama'ah di masjid henteu bid'ah.

Nurutkeun Syekh 'Athiyah Saqor, hadits-hadits anu nerangkeun sholat berjamaah di masjid dina malem nisfu sya'ban eta lemah, tapi bisa dipake dina hal kautamaan amal, asal dilaksanakeunana bari sorangan-sorangan, henteu berjama'ah.

Sedengkeun Al-Auza'i ti Syam ngamakruhkeun sholat berjamaah di masjid dina maleman nisfu sya'ban lantaran sumberna lain ti Nabi SAW jeung oge lain ti para sahabatna, kacuali mun
sholatna sorangan-sorangan
henteu jadi makruh.

Dina kitab Al-Mausu'ah Al-Fiqhiyah juz ka-2 hal.254 disebutkeun yen jumhur ulama ngamakruhkeun ngumpul di masjid pikeun ngahirup-hirup malem nisfu sya'ban.

Nurutkeun 'Atho bin Abi Robah jeung Ibnu Malikah nganggap bid'ah ngahirup-hirup malem nisfu sya'ban kucara sholat berjamaah di masjid.

Nurutkeun Fatawa Al-Azhar juz ka 10 hal.31, sholat nisfu sya'ban sumberna lain ti Nabi SAW, tapi ti tabi'in, khususna mah ti fuqoha ahli Syam.

Pon kitu deui Al-Qodhi Abu Bakar Ibnul Arobi nerangkeun yen henteu aya hiji hadits oge anu shohih ngeunaan kautamaan malem nisfu sya'ban.

Malah Ibnu Katsir mah nyata-nyata ngadloifkeun hiji hadits anu nerangkeun yen umur manusa ditangtukeunana dina nisfu sya'ban taun eta nepi ka nisfu sya'ban taun hareup.

Anapon amalan maca yasin jeung sholat 2 rokaat bari niat menta disehatkeun, dipanjangkeun umur jeung menta rizki teu jelas dasar hukumna boh tina hadits atawa tina atsarna para sahabat.

Halna Sholat Khoir atawa Sholat Alfiyah dina maleman Nisfu Sya'ban anu 100 rokaat kalawan 10 Qulhu dina tiap-tiap rokaatna, mimiti dimasyhurkeun di Baitul Maqdis taun 448 Hijriyah, malah sholat ieu geus aya dina abad ka-3 Hijriyah, tapi
dianggap bid'ah ku
Imam Al-Muborok Furi dina kitab Tuhfatul Ahwadzi Syarh Sunan Tirmidzi 3/383, oge ku Syekh Ali Mahfudz dina Kitab Al-Ibda' Fi Mudlori Ibtida', oge ku Syekh Abdurrohman bin Ismail Al-Muqoddisi.
-